Zaživel je Blejski multimedijski projekt
10.11.2023 | Sporočila za javnost
Turizem Bled obiskovalce rajskega alpskega bisera nagovarja k spoštovanju in skrbi za ohranitev zelene in trajnostne podobe Bleda s celotnim zaledjem in območjem Julijskih Alp. Tako tudi nove multimedijske vsebine nagovarjajo obiskovalce, da na Bledu ostanejo dlje, kot le na obisku, si vzamejo čas za raziskovanje naravne in kulturne dediščine ter tu doživijo edinstvene nepozabne trenutke, zaradi katerih se bodo radi vračali. Prek njih so povabljeni, da se pridružijo zeleni zgodbi Bleda in stopijo v dnevno sobo, kot radi poimenujemo prostor širšega območja Julijskih Alp. Na ta način bodo tudi obiskovalci doprinesli k izboljšani atmosferi kraja zaradi razpršenega obiska in interakcije z domačini.
Komunikacija zasledovanja strateških usmeritev in cilja razvoja turizma je vpletena tudi v vsebino multimedijskih vsebin, ki so jih javnosti predstavili danes, v petek, 10. novembra. Romantično in zeleno doživetje Bleda, je predstavljeno v novem kratkem filmu, neobičajne lokalne in navdihujoče zgodbe Bleda z okolico pa se predstavljajo skozi podkast »Bled – je to najlepši kraj na svetu?«. Ob tej priložnosti so za prihodnje leto napovedali tudi izdajo knjige Bledologija. Vsebine so v Turizmu Bled ustvarili v sodelovanju z Američanom, ki že vrsto let živi v Sloveniji, Dr. Noah Charneyem.
Kratek film o romantičnem Bledu
Navdih za zgodbo kratkega filma so ustvarjalci črpali iz zaroke Instagram fotografije ob romantičnem Blejskem jezeru. Zgodba Pustolovščine življenja (en. Adventure of a Lifetime) se tako začne, ko trije fantje iz tujine, Noah, Mel in Jon, iščejo popoln kraj, kjer bi Mel zasnubil svojo dekle. Film nas popelje skozi iskanje lokacije za snubitev in vmesne zaplete …
Trojici pri iskanju popolnega zaročnega kotička, vse od Pokljuške soteske do Blejskega gradu in otoka, seveda ne gre vse po načrtih. Kremna rezina se ne izkaže kot najboljše skrivno mesto zaročnega prstana, pri premagovanju stresa jim na pomoč priskoči vrhunsko tepkovo žganje … Soglasno sklenejo, da te Bled pusti brez besed – a hkrati poskrbi za vse (prave) odgovore. »Kar koli je že vprašanje, Bled je odgovor.«
© Boris Pretnar
Kratek film je nastal v sodelovanju mednarodne ekipe, vrhunskih strokovnjakov in prijateljskih vezi, v slogu ameriškega režiserja Wesa Andersona, ki slovi po pastelnih barvah, retro kostumih in nadrealističnem pristopu, ki združuje filmsko ustvarjanje z estetiko tableau-vivant, perfekcionističnimi živimi podobami.
Na filmsko platno sta ga ponesla bratsko-sestrski duo, Ciril in Katarina Jazbec, ki deluje pod imenom produkcijske hiše TENT film. Ona vizualna umetnica za fotografijo in film, on dokumentarni fotograf in režiser ter redni sodelavec revije National Geographic Magazine. V zasnovo zgodbe je bil vključen dr. Noah Charney, profesor umetnostne zgodovine, kolumnist, iskalec zgodb in radoveden popotnik, začinil pa jo je standup komik Rok Bohinc. V kratkem filmu nastopi mednarodno obarvana trojica prijateljev in Noahovi lokalni prijatelji ter znanci – sicer pa ponudniki izdelkov in doživetij certificiranih s kolektivno blagovno znamko Blejski lokalni izbor – Mateja Reš, Vrt okusov, Bojana Pipan, Prgarija, Andreja Pogačar z družino, Tr'glav.
© Boris Pretnar
Udobno se namestite in odkrijte Pustolovščino življenja (en. Adventure of a Lifetime).
Kratek film je na voljo na spletni strani www.bled.si in na uradnem YouTube profilu Javnega zavoda Turizem Bled.
Podkast Bled – je to najlepši kraj na svetu?
Voditelj Noah Charney gosti podkast »The Bled Podcast – is this the most beautiful place on Earth?«, ki v več epizodah osvetljuje lepote Bleda, lokalno prebivalstvo, kulinariko in doživetja – skratka vse, kar gostje potrebujejo za pripravo na popoln oddih ali dopust.
V podkastu se zvrsti 12 epizod, ki govorijo o Blejskem gradu in otoku, čebelarstvu, pohodništvu, počitnicah z otroki, zelenem in trajnostnem Bledu, mitih in legendah, gost podkasta pa bo tudi Janez Fajfar, zgodovinar in etnolog, ki je Bledu županoval kar 16 let in bo s poslušalci delil oseben zgodovinski pogled na Bled.
Turizem Bled je odločitev o lansiranju uradnega podkasta oziroma zvočne oddaje, ki so postale del množičnih medijev, na temo Bleda z okolico, odločil zaradi visoke vključenosti poslušalstva in trenda selitve radia na splet. Aktualni podatki kažejo, da v ZDA podkaste posluša več kot 82 milijonov poslušalcev, številka pa tudi v Sloveniji ni majhna. Podkaste posluša že skoraj tretjina slovenskih poslušalcev. Med njimi prevladujejo mladi do 35 let, ki oddaje poslušajo med izvajanjem drugih aktivnosti, kot so gospodinjska opravila, vožnja, vadba in nakupovanje.
Podkast je v angleškem jeziku, dosegljiv na platformah Apple Podcast, Spotify, Amazon, YouTube in uradni strani Javnega zavoda Turizem Bled www.bled.si/sl/podcast.
Noah Charney s knjigo Bledologija
Po uspešnici Slovenologija, ki je s seboj prinesla bistroumne in humorne zapise Američana, bo prihodnje leto izšla knjiga Bledologija. Ta bo vsebovala zapise o zanimivih krajih, osebah ter lokalnih šegah in običajih z gorenjskega dela Julijskih Alp na drugačen način, kot smo ga vajeni iz tipičnih turističnih vodičev.
Charney pravi, da je »Bled s svojo slikovito ljubkostjo popolnoma edinstven kraj na vsem planetu. Celo tako, da so ga vključili v kitajski potovalni paket 14 krajev, ki jih je treba videti v Evropi. Videti je kot popolna razglednica ali ozadje katerekoli pravljice, ki si jo slišal v otroštvu.«
V skladu s strategijo turističnega razvoja Bleda in okolice je Javni zavod Turizem Bled Charneyja spodbudil k nastanku knjige z željo, da bi v njej raziskal in predlagal aktivnosti v okolici Bleda, z namenom razbremenitve središča kraja in vpogleda v okolico skozi oči gosta.
Prednaročila knjige, ki bo izšla v slovenskem in angleškem jeziku so možna prek spletne strani.
Aktivnosti Turizma Bled v skladu s strategijo razvoja destinacije
Turizem Bled s svojimi promocijskimi aktivnostmi stremi k uresničevanju strategije Bleda kot trajnostne turistične destinacije. Z nenehnimi aktivnostmi in majhnimi, a odločnimi, koraki proti cilju, goste naslavlja preko vseh obstoječih kanalov kot odgovor na vedno bolj kompleksna in dinamična pričakovanja tako gostov kot lokalnega prebivalstva.
Glavna sporočila, ki jih želijo predati obiskovalcem, so spoštovanje izjemne naravne in kulturne dediščine Bleda s širšo okolico ter lokalnega prebivalstva Takšna komunikacija prepozna Bled kot srce za odkrivanje celotnega območja Julijskih Alp in nagovarja goste, da doživijo Bled v svoji polnosti in ga prepoznajo kot destinacijo v regiji, ki nudi popoln aktiven in romantičen oddih.