Kolesarska povezava Bled – Bohinj

07.04.2023 | Novice

Kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem je eden tistih infrastrukturnih projektov, ki so hkrati izjemno pomembni na več nivojih in za več ciljnih javnosti.

Bled in Bohinj danes nimata varne kolesarske povezave, žal je danes najbolj varen transport med obema krajema po železnici.  

Kolesarka bo torej s ceste Bled – Bohinj, kjer je tam, kjer ni naselij, dovoljena hitrost 90 km/h, umaknila kolesarje ter jim s tem zagotovila varno pot. Prvi in daleč najpomembnejši vidik te investicije je varnost, smo slišali na predstavitvi trase, ki je v četrtek, 6. aprila, potekala v Medgeneracijskem centru Bled.

Pomembnost projekta, ki ima vsa potrebna dovoljenja in soglasja, sta izpostavila tako blejski župan Anton Mežan kot tudi bohinjski Jože Sodja.

Drugi pomemben vidik gradnje je seveda trajnostna mobilnost – nič ne pomaga, če tako Bohinj kot Bled in celotna skupnost Julijske Alpe promovirajo trajnostno mobilnost, če pa na tem področju manjka infrastruktura in ta kolesarska povezava je ena izmed ključnih infrastrukturnih projektov, ki manjka; s tega vidika je seveda kolesarka pomembna za celo Gorenjsko, celo več, za celo Slovenijo.

Tretji vidik pa je kolesarski turizem; kolesarje si želijo vsi, to so gostje, na katere danes v skupnosti Julijske Alpe polagajo ogromno pozornosti.

Bled_jesenske_Jost_Gantar_MALA (22)

Tako sta obe blejski razbremenilni cesti ter kolesarska steza Bled – Bohinj med najpomembnejšimi infrastrukturnimi projekti zadnjih desetletij na tem koncu sveta. Vsi trije projekti so seveda projekti Republike Slovenije, v vseh treh pa tudi s finančnimi sredstvi sodeluje občina Bled, v primeru kolesarke pa tudi občina Bohinj.

Damijan Govekar iz podjetja PNG d.o.o., projektant trase od Obrn skozi Sotesko, je predstavil izjemno zahtevno umestitev kolesarske steze v prostor na tem ozkem prostoru, mag. Andreja Strupi Pavlin iz družbe GGD, projektantka trase od Soteske do Bohinjske Bistrice, pa traso od Soteske do Bohinjske Bistrice. Vrednost del za bohinjski del je 7,2 mio EUR z DDV, vrednost del za blejski del je 12 mio EUR z DDV, skupna vrednost projekta pa je 19,2 mio EUR z DDV. Za projekt so pridobljena evropska sredstva Občina Bled sofinancira projekt s skoraj 2 mio EUR ter Občina Bohinj s skoraj 1,4 mio EUR, ostalo prispeva Republika Slovenija.