Bled v globalni mreži UN Best Tourism Villages: priznanje za odgovorni in vključujoči turizem
17.10.2025 | Novice
Bled, prepoznaven simbol slovenskega turizma, se pridružuje prestižni globalni mreži Svetovne turistične organizacije (UN Tourism) »Best Tourism Villages«. Ta korak potrjuje več kot desetletje sistematičnega dela na področju odgovornega turizma, inovacij in sodelovanja na vseh ravneh. V letošnji iniciativi je sodelovalo 270 krajev iz 65 držav, pri čemer je Bled izstopal kot destinacija, ki turizem razvija odgovorno in vključujoče. Članstvo v mreži ni le priznanje doseženemu, temveč tudi strateška usmeritev v prihodnost, k uravnoteženju turističnih tokov in ustvarjanju modela, ki koristi prebivalcem in obiskovalcem.
© UN Tourism
»Vključitev Bleda v globalno mrežo UN Best Tourism Villages je pomembno priznanje našemu dolgoročnemu delu in jasen signal, da se Bled uvršča med destinacije, ki turizem razvijajo odgovorno in premišljeno. To priznanje potrjuje, da je mogoče doseči ravnotežje med privlačnostjo za obiskovalce in kakovostjo življenja domačinov.
Bled že vrsto let gradi turizem, ki temelji na spoštovanju prostora, ljudi in dediščine. Naši projekti od Blejskega lokalnega izbora do pobude »Ask me, I’m local«, kažejo, da je prihodnost turizma v sodelovanju, inovativnosti in vključevanju lokalne skupnosti. Hkrati pa UN Best Tourism Villages spodbuja tudi državo k večji podpori destinaciji, tako v izboljšanju infrastrukture kot ustvarjanju trajnih delovnih mest.
Ta uspeh razumemo kot spodbudo, da ostanemo zvesti smeri, ki smo jo ubrali: turizem, ki ne išče zgolj več obiskovalcev, ampak boljše ravnotežje med naravo, gospodarstvom in skupnostjo. To je pot, na kateri želimo vztrajati tudi v prihodnje.«
— Blaž Veber, direktor JZ Turizem Bled
© Jošt Gantar
»STO je v nacionalnem izboru za leto 2025 izbrala osem kandidatov, med njimi tudi Bled, ki je nato v mednarodnem postopku prepričal komisijo Organizacije Združenih narodov za turizem. S priznanjem Bled postaja član globalne mreže Best Tourism Villages, kar prinaša dostop do strokovnega znanja, promocijske podpore in izmenjave dobrih praks.«
— Vir: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Projekti, ki so prepričali odbor
Med projekti, ki so prepričali odbor UN Tourism, izstopa Blejski lokalni izbor, skupna blagovna znamka lokalnih produktov in storitev, ki pomembno povezuje lokalne pridelovalce, obrtnike in ponudnike v skupno zgodbo kakovostnih in avtentičnih izdelkov. Sistem spodbuja kratke dobavne verige, utrjuje identiteto kraja in ohranja tradicionalno znanje.

Pomemben del strategije predstavljajo tudi vlaganja v zeleno infrastrukturo, električno mobilnost, mrežo kolesarskih poti in prenovo javnih površin, s čimer zmanjšujemo prometno obremenjenost in vpliv na jezerski ekosistem.
Tretji projekt, ki je prispeval k pridobitvi nagrade, je projekt »Ask me, I’m local«, v okviru katerega prebivalci postajajo aktivni ambasadorji kraja in vir pristnih informacij za obiskovalce.
S temi pobudami Bled dokazuje, da je mogoče turizem razvijati odgovorno, z ohranjanjem narave in kulture ter visoko kakovostjo bivanja za prebivalce.
© Boris Pretnar
Povezovanje za prihodnost turizma
Pri upravljanju turizma se Bled zaveda, da so partnerstva temelj dolgoročne odpornosti destinacije. Sodelovanje omogoča ohranjanje kulturne identitete, večjo mednarodno prepoznavnost in skupno reševanje izzivov, kot so upravljanje turističnih tokov, financiranje in kadrovski viri. Julijske Alpe so dober primer, kako povezovanje občin ustvarja trdnejšo in bolj uravnoteženo regijo.
© Ciril Jazbec
Skupna pot naprej
Bled bo še naprej dejavno sodeloval s slovenskimi in mednarodnimi partnerji v mreži UN Best Tourism Villages. Izmenjava znanja, skupno reševanje izzivov in vključevanje prebivalcev ostajajo temeljni elementi našega delovanja.
Z odprtostjo za nove ideje, projekte in partnerstva Bled utrjuje svoj položaj vodilne destinacije odgovornega turizma, takšnega, ki prinaša koristi tako ljudem kot prostoru.
© Boris Pretnar
Kaj je skupnost UN Best Tourism Villages?
Iniciativo »Best Tourism Villages« je leta 2021 vzpostavila Svetovna turistična organizacija (UN Tourism) kot globalno mrežo, ki povezuje kraje, zavezane ohranjanju kulturne in naravne dediščine ter razvoju turizma z dodano družbeno vrednostjo. Mreža omogoča izmenjavo znanja, strokovno podporo in promocijo vasi, ki dokazujejo, da turizem lahko spodbuja tudi kakovost življenja lokalnih skupnosti.