Blejski turistični forum: Vizija 2045 – prvi korak k novi dolgoročni strategiji turizma na Bledu
29.05.2025 | Novice
Bled, 15. april 2025 – V Festivalni dvorani Bled je potekal prvi Blejski turistični forum: Vizija 2045 – dogodek, ki je zaznamoval začetek oblikovanja nove dolgoročne strategije razvoja turizma na Bledu. Forum je postregel z bogato vsebino, odprtim dialogom in pristnim sodelovanjem med številnimi deležniki, ki jim je skupno eno: odgovorna in trajnostna prihodnost Bleda.
© SKIVIBE
Zamisel foruma je izhajala iz koncepta »dnevne sobe«, ki ga je skupnost Julijske Alpe že pred leti sprejela kot simbol prostora, kjer so domačini gostitelji in postavljajo pravila. Tudi tokrat je ta ideja zasijala v najboljši luči. Velik del zaslug gre izjemnemu moderatorju Nejcu Šmitu, ki je s svojo pristnostjo, humorjem in toplino ustvaril sproščeno, vključujoče in iskreno vzdušje.
Uvodoma je direktor Turizma Bled, Blaž Veber, izpostavil pomembnost sodelovanja z lokalnimi prebivalci, razumevanja identitete kraja in dolgoročne zavezanosti kakovostnemu, ne zgolj številčnemu razvoju. Poudaril je tudi pomen soustvarjanja – od turističnih delavcev do mladih generacij, ki bodo prihodnost kraja živeli in oblikovali.
© SKIVIBE
Strokovni del dogodka je moderirala dr. Ljubica Knežević Cvelbar, redna profesorica na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani, gostujoča profesorica na številnih mednarodnih fakultetah ter avtorica ključnih nacionalnih in lokalnih strategij razvoja turizma. Po njenem uvodnem predavanju je potekal dinamičen pogovor z izbranimi gosti:
- Miro Kristan (Posoški razvojni center)
- Klemen Langus (Skupnost Julijske Alpe)
© SKIVIBE
- Žiga Novak (Orehov gaj, Teambuilding Lab)
- Irena Gajšek (Javni zavod za kulturo Kamnik, Samostan Mekinje)
© SKIVIBE
- Erik Logar (ZRC SAZU)
- Neža Čebron Lipovec (UP FHŠ)
© SKIVIBE
- Blaž Veber (Turizem Bled)
V okviru foruma so bili oblikovani trije ključni vsebinski sklopi, ki so vodili pogovore in refleksije udeležencev:
Partnerstva – Kako povezovati različne deležnike, tudi preko občinskih meja, za boljšo in kakovostnejšo turistično ponudbo.
Karierne priložnosti – Kako narediti turizem privlačen za mlade, spodbuditi ustvarjalnost in omogočiti dolgoročne poklicne poti.
Lokalna identiteta – Kako ohraniti edinstvenost Bleda, ter vključiti domačine kot aktivne ambasadorje kraja.
Forum je ponudil tudi simboličen prikaz sodelovanja v širšem prostoru z omembo projekta »Sol za smreko«, ki povezuje alpski Bled in mediteranski Piran.
© SKIVIBE
Sogovorniki so jasno opozorili, da prihodnja turistična strategija Bleda ne sme temeljiti na trenutnih trendih, temveč na resničnih vrednotah kraja in potrebah lokalnega prebivalstva.
Skupaj so oblikovali nekaj ključnih skupnih spoznanj:
- Pomembno je vedeti, česa si ne želimo.
- Trajnostna vizija mora preseči sezonskost in kratkoročne cilje.
- Domačini morajo imeti osrednjo vlogo – turizem mora biti po njihovi meri.
© SKIVIBE
Ob zaključku foruma ni bilo iskanja enoznačnih rešitev, temveč občutek, da smo vstopili v pomemben proces – proces, v katerem bo ključnega pomena skupnostni dialog, odprtost do različnih pogledov in dolgoročna zavezanost spoštljivemu, vključujočemu razvoju kraja. Forum Vizija 2045 je tako postavil temelje za sodelovalno pripravo nove strategije turizma, ki bo rasla skupaj s skupnostjo – in za njo.
Organizator, Turizem Bled, se iskreno zahvaljuje vsem udeležencem, govorkam in govorcem ter partnerjem za podporo in soustvarjanje dogodka.
Video z dogodka: