Poraba turistične takse v Občini Bled
24.03.2025 | Novice
V letu 2024 se je v občinski proračun steklo 2.699.073,70 evra sredstev z naslova turizma. Od tega 2.613.747,14 evra sredstev z naslova turistične takse gostov, ki so prenočevali v enem izmed nastanitvenih obratov, 85.326,56 evra pa z naslova letne pavšalne turistične takse, ki jo plačajo lastniki počitniških hiš oziroma stanovanj.
© Jošt Gantar
Poraba sredstev z naslova turistične takse
1.336.560 evrov sredstev je bilo namenjenih za delovanje Javnega zavoda Turizem Bled
V zavodu je trenutno zaposlenih devet oseb, pri projektnem delu sodelujejo z zunanjimi sodelavci. Celotno podrobno poslovno poročilo zavoda je objavljeno na spletni strani AJPES-a, v začetku junija bo dosegljivo tudi na destinacijski spletni strani bled.si.
Celoten proračun zavoda je razporejen po več postavkah. 186.000 evrov je namenjenih za upravljanje blagovne znamke, kar zajema promocijske materiale, oglaševanje, sejemske in druge predstavitve, študijske obiske, digitalno trženje ter za upravljanje blagovne znamke Blejski lokalni izbor. Za sodelovanje v skupnostih Zelene sheme, Julijskih Alp ter Alpskih biserov je zavod namenil 41.500,00 evra. 441.690,00 evra je bilo namenjenih za organizacijo prireditev, za obratovanje zimskega avtobusa 11.370,00 evra, za vzdrževanje pohodniških poti 15.000,00 evra ter za poletne brezplačne prevoze z Bled Busom 50.000,00 evra. Na področju informiranja gostov je zavod namenil 73.600,00 evra za delovanje informacijske točke pri Turističnem društvu Bled, 27.500,00 za Infocenter Triglavske rože Bled, 14.500,00 evra pa za projekt Vprašaj me, sem domačin. Za delovanje kongresnega urada je bilo lani namenjenih 30.000,00 evra, 42.000,00 evra pa za podporo velikim športnim prireditvam. Za upravljanje zavoda in destinacije je bilo namenjenih 105.500,00 evra, za investicije 6.300,00 evra, 333.100,00 evra pa za plače in druge izdatke zaposlenim.
V letu 2024 so implementirali vrsto novosti, med drugimi so uvedli Dneve odprtih vrat, ki so namenjeni rednim srečanjem z občani, turističnim gospodarstvom in preostali zainteresirani javnosti z namenom boljšega povezovanja in sodelovanja z lokalno skupnostjo in širše, Teden doživetij za turistično gospodarstvo pa je nastal z namenom dviga kakovosti turistične ponudbe v okviru delavnic in izobraževanj.
© Siniša Kanižaj za STO
Lani je Bled po več kot 20 letih ponovno gostil največji poslovni dogodek slovenskega turizma, Slovensko turistično borzo (SIW), kraj se je prav tako umestil na zemljevid svetovnih serij tekov z ovirami skozi organizacijo Spartan Race Bled hosted by I feel Slovenia ter postal izhodiščna točka inovativne športne prireditve Julian Alps Trail Run.
Izdatno je bil nadgrajen program Zimske pravljice 2024/25, ko se je v 38 dnevih zvrstilo 33 dogodkov, ob promenado so bile umeščene svetlobne skulpture, Blejske legende, obnovljene vse praznične hiške, drsališče je ohranilo svoj namen in lokacijo v Trgovskem centru Bled.
© SKIVIBE
V sodelovanju z Občino Bled so stekli projekti z naslova dostopnosti kraja, med drugim je potekal osveščevalni dogodek OVIRANtlon Bled, triatlon z ovirami, kjer so se obiskovalci preizkusili na poligonu s tremi tipi ovir, s katerimi se srečujejo gibalno ovirani ter osebe z motnjami vida in sluha. Občina Bled je z namenom dviga standarda dostopnosti za osebe z oviranostmi, z ostalimi deležniki ustanovila posvetovalni organ župana, Komisijo za odpravljanje arhitekturnih ovir, po zgledu Sveta za odpravljanje arhitekturnih in komunikacijskih ovir Mestne občine Ljubljana (SOAKO).
Destinacija Bled je lani obnovila zlati znak Slovenia Green Destination Gold, ki potrjuje, da se celotna destinacija razvija po trajnostnih načelih, prenovljena je bila celostna grafična podoba kolektivne blagovne znamke Blejski lokalni izbor, v teku je izvajanje nadgradnje projekta z vzpostavitvijo mreže odjemalcev in spletne prodaje ter povezave na nacionalnem nivoju pod okriljem zavoda.
© Boris Pretnar
Delovanje Javnega zavoda Turizem Bled bo tudi v prihodnje vodeno v skladu z upravljanjem in usmerjanjem turističnih tokov, s poudarkom na prometni ureditvi in v okviru sprememb na področju kratkoročnega oddajanja turističnih namestitev v skladu z novim Zakonom o gostinstvu.
V pripravi je strategija digitalne preobrazbe Bleda 2024 – 2030 ter strategija Javnega zavoda Turizem Bled za obdobje 2025 – 2045, del katere bo tudi dokument z usmeritvami na temo usmerjanja obiskovalcev na območju Občine Bled.
Zavodu je lani uspelo dvigniti tržne in lastne prihodke za 23,4 odstotka.
37.019,39 evra je bilo namenjenih za delovanje informacijske pisarne v Turističnem društvu Bled
Turistično društvo Bled obratuje celo leto, delo pokrivajo z eno zaposleno informatorko in študentom, v dopoldanskem času delo informatorke prevzema tajnica društva. V letu 2024 so sprejeli 35.179 obiskovalcev, kar znaša 27,5 odstotka več obiska v primerjavi z letom 2023. Največ informacij so iskali gostje iz Nemčije, Avstrije, Češke, Madžarske, Francije, Nizozemske, Španije, Združenih držav Amerike, Kanade, Avstralije in Nove Zelandije, Južne Amerike, zabeležili so povečan obisk gostov iz Azije.
© Boris Pretnar
Sredstva namenjena za infrastrukturo v kraju
Sredstva z naslova turistične takse so bila namenjena tudi za vzdrževanje in obnovo Športnega parka Bledec v višini 50.383,68 evra, 960,00 evra je bilo namenjenih za investicije v Grajsko kopališče, 51.557,24 evra za vzdrževanje in obnovo javnih stranišč, 305.202,90 evra pa za praznično urejanje in okrasitev naselij. V sklopu novih turističnih produktov v občini so bili sofinancirani brezplačni avtobusni prevozi na relaciji Bled – Pokljuka v višini 43.245,94 evra, 73.610,06 evra je bilo namenjenih za skupnost Julijskih Alp. Sredstva v višini 800.534,49 evra so namenjena za izgradnjo kolesarske povezave Bled – Bohinj.
Leto 2024 v številkah
Prihodi in nočitve na destinaciji
Po podatkih Občine Bled je bilo na Bledu v letu 2024 ustvarjenih 481.213 prihodov in 1.150.708 nočitev. Povprečna doba bivanja je bila 2,4 noči.
95,3 odstotka prihodov so ustvarili tuji, 4,7 odstotka pa slovenski gostje. Največ prihodov so ustvarili obiskovalci iz Nemčije, Velike Britanije in Združenih držav Amerike.
96,4 odstotka nočitev so ustvarili tuji, 3,6 odstotka pa domači gostje. Največ nočitev so ustvarili Nemci, Britanci, sledijo Američani. Nadpovprečno dobo bivanja so ustvarili turisti iz Nemčije, Velike Britanije, Nizozemske, Češke, Francije, Poljske in Belgije. Največ gostov je bilo nastanjenih v hotelih (41,6 %), apartmajih (24,2 %) in sobah, stanovanjih, hišah (10,2 %). Nadpovprečna doba bivanja je bila izvedena v apartmajih, kampu, na turističnih kmetijah in v počitniškem domu. Število ležišč v občini je z 9.328 leta 2022 naraslo na 10.032 v letu 2024. Najbolj se je povečalo število apartmajev, prenočišč in sob, stanovanj oz. hiš.
V primerjavi z letom 2023 je število prihodov v letu 2024 naraslo za 9 odstotkov in število nočitev za 6 odstotkov.
Obiskovalci na Blejskem gradu
Blejski grad je lani obiskalo 440.077 gostov, od tega 146.041 domačih in 294.036 tujih obiskovalcev, kar predstavlja sedem odstotkov več obiskovalcev v primerjavi z letom 2023.
Približno 60 odstotkov so zabeležili individualnih gostov, 30 odstotkov si je grad ogledalo v organiziranih skupinah, 10 odstotkov obiskovalcev pa je imelo vnaprej rezervirano mizo v restavraciji.
Blejski grad je obiskalo 30 odstotkov slovenskih gostov, sledijo gostje iz Združenih držav Amerike (10 %), Koreje (10 %), Madžarske (6 %), Italije (5 %), Nemčije (5 %), Hrvaške (4 %), Velike Britanije (4 %), Francije (3 %) in Češke (2 %).
Lani se je na gradu poročilo štiriinštirideset parov, od tega je zakonsko zvezo sklenilo devet parov, od katerega je bila nevesta ali ženin slovenskega rodu.
© Foto: Jošt Gantar
Obiskovalci na Blejskem otoku
V letu 2024 je 124.097 obiskovalcev kupilo vstopnico na Blejskem otoku, ki omogoča obisk cerkve Matere Božje Kraljice na jezeru z zvonom želja, razgledni zvonik z obnovljeno stolpno uro ter Muzejsko razstavo v Proštiji. Od tega je vstopnice kupilo 89.984 individualnih gostov ter 34.113 obiskovalcev v skupinah.
Vsi, ki so kupili vstopnice, so obiskali cerkev Mater Božje Kraljice na jezeru, 35 odstotkov obiskovalcev je obiskalo samostojni razgledni zvonik, 25 odstotkov gostov pa si je ogledalo tudi muzejsko razstavo v Proštiji.
© Tomaž Sedej
Prepeljani potniki na otok
V letu 2024 so bili, glede na podatke šestih izposojevalnic v kraju, čolni z vesli izposojeni 53.675-krat, ki so po oceni izposojevalcev prepeljali 148.957 gostov, SUP-i so bili izposojeni 7.419-krat.
Čolnarsko združenje Pletna Bled je v okviru skupin na otok prepeljalo 74.000 potnikov ter 14.000 individualnih gostov, 14.000 potnikov so na otok pripeljali z linijskim prometom.
Glede na trenutno dostopne podatke je Blejski otok lani obiskalo 250.957 obiskovalcev.
© Boris Pretnar