Projekt Vprašaj me, sem domačin v poletni sezoni 2024
31.10.2024 | Novice
Tudi letos je med 1. julijem in 15. septembrom živel eden glavnim poletnih informacijskih kanalov, projekt Vprašaj me, sem domačin. Akcijo vodi Turistično društvo Bled, v letošnji je sodelovalo šest informatorjev. Slednji so bili pred začetkom projekta deležni izobraževanja, na katerem sta bila prisotna tudi župan Občine Bled Anton Mežan in direktor Turizma Bled Blaž Veber. Ekipa informatorjev je letos razširila svoje področje delovanja, in sicer od Grajskega kopališča do Mlina. V prihodnje se namerava krog ozaveščanja še dodatno širiti, dokler ne bo ekipa informatorjev zaobjela celotnega jezera.
Namen projekta
Glavno poslanstvo projekta je gostom približati Bled in predstaviti vsebine izven središča kraja v okoliških vaseh z zaledjem, ki nudijo številna avtentična doživetja. Terenska ekipa informatorjev goste na licu mesta informira in usmerja na površine, namenjene določenim dejavnostim, ter k trajnostnemu vedenju na destinaciji.
Najbolj obiskane atrakcije
Gostje največ povprašujejo po informacijah glede obiska glavnih atrakcij, med njimi so obisk Blejskega jezera z otokom, gradu in soteske Vintgar, želijo pokusiti tradicionalno kremno rezino in doživeti vožnjo s pletno in fijakerji. Za obisk Pokljuke in Bohinja, kot dela Triglavskega narodnega parka, iščejo informacije o dostopnosti z javnim potniškim prometom, med aktivnostmi je največ zanimanja za poletno sankanje na Straži, Zip line Dolinko, pohodništvo po osamelcih v iskanju najlepših blejskih razgledov ter za Juliana Hike in Bike Trail.
Trajnostno ravnanje
Informatorji goste na terenu obveščajo tudi o tem, da ima Bled pitno vodo in o lokacijah pitnikov. Te se ob jezeru nahajajo na Jezerski promenadi, v Zdraviliškem parku, na Mlinem in v Mali Zaki.
Označbe in ograje na parkovnih ureditvah so bistveno prispevale k spoštovanju zelenih površin, zato je bilo zaznati manj hoje po travi ter kopanja in poležavanja na mestih, kjer to ni dovoljeno. Velika večina obiskovalcev opozorila informatorjev upošteva in se nanje pozitivno odzove.
Zanimanja gostov
Informatorji so bili s strani turistov deležni standardnih vprašanj, kot so lokacije pešpoti na grad, število kilometrov in časovnica za sprehod okoli jezera, lokacije javnih sanitarij, usmeritve do cenovno ugodnih restavracij in ponudnikov s hitro prehrano, cene in lokacije za najem čolnov, priporočila za ogled v kraju in izven njega ter urnik vožnje brezplačnega avtobusa Bled Bus.
V juliju in avgustu je informacijsko stojnico, umeščeno ob Grajsko kopališče, v povprečju obiskalo med 250 in 320 obiskovalcev, v septembru pa približno 200.
Povratne informacije obiskovalcev
Kot poročajo informatorji terenske ekipe, gostje in turistični delavnici iz drugih držav idejo projekta pozdravljajo, saj se jim zdi zanimiva in pohvale vredna. Projekt zaznavajo kot pozitiven, saj je njegovo bistvo informiranje in opozarjanje obiskovalcev v nasprotju z redarsko ekipo. Akcija ima bistven vpliv na prijetno izkušnjo obiskovalcev ter zaznavanje turistične destinacije, ki goste sprejme z dobrodošlico in primerno ter prijazno komunikacijo.