Indeks turističnega razvoja: Slovenija odlična pri kazalniku znamčenja nacionalne turistične organizacije ter na področjih okoljske trajnosti in varnosti

03.06.2024 | Novice

Indeks turističnega razvoja

Slovenija se je po skupni oceni turističnega razvoja, ki so jo med 119 državami izvedli za Svetovni gospodarski forum, uvrstila na 42. mesto. Med 102 vključenima indikatorjema je Slovenija prva pri znamčenju, kjer zaseda odlično prvo mesto. Po področjih je Slovenija najvišje pozicionirana pri okoljski trajnosti, na drugem mestu. Sledi področje varnosti, kjer se z 10. mestom uvršča med najbolj varne države z nično stopnjo terorizma in organiziranega kriminala. Po kategorijah se Slovenija najvišje uvršča pri turistični politiki in stanju spodbudnih pogojev za razvoj, kjer je umeščena na 8. mesto (prej: 17. mesto). V to kategorijo se uvrščajo področja pomembnosti turizma (na 14. mestu), mednarodne odprtosti (na 12. mestu) in cenovne konkurenčnosti (na 83. mestu).

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je ob tej priložnosti izpostavil: »Slovenski turizem je v letih po pandemiji zelo hitro okreval, kar je za nas v praksi najpomembnejši kazalec. Kljub temu pa so raziskave, kot je ta od Svetovnega gospodarskega foruma, pomembne za oceno lastnega dela in  načrtovanje prihodnjega. Vesel sem, da smo se res dobro odrezali tako na področju znamčenja Slovenije kot turistične destinacije kot na področju okoljske trajnosti. Z najvišjimi uvrstitvami na lestvici svetovnih držav smo dokazali, da dosledno sledimo viziji 'zelene butičnosti, z manjšim odtisom in večjo vrednostjo za vse'. Ponosni smo lahko tudi na delovanje Slovenske turistične organizacije, ki je s svojimi aktivnostmi ponesla znamko I feel Slovenia daleč čez meje naše države. Celotni rezultati raziskave pa kažejo, da je Slovenija na področju spodbujanja razvoja turizma na pravi poti, vendar pa moramo na določenih področjih nadaljevati z  izboljšavami.« 

Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj je dejala: »Prvo mesto Slovenije na lestvici Indeksa turističnega razvoja prav po indikatorju ocene strategije znamčenja potrjuje uspešnost promocijskih aktivnosti Slovenske turistične organizacije. S ciljanim, jasnim in konsistentnim komuniciranjem dosegamo želeno prepoznavnost in ugled Slovenije kot varne in trajnosti zavezane destinacije za edinstvena doživetja, ob tem ko spodbujamo razvoj turističnih produktov v skladu z vizijo zelene butičnosti. V tej luči smo ponosni tudi na odlično drugo mesto na področju okoljske trajnosti, ki pomeni uspešno uresničevanje trajnostne zaveze slovenskega turizma. K tem uvrstitvam prispevajo dobro sodelovanje STO z ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport, slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi ključnimi partnerji slovenskega turizma ter strokovnost, predanost in srčnost ekipe STO.«  

Slovenija najboljša pri indikatorju ocena strategije znamčenja in odlična na področju okoljske trajnosti  

Odlična uvrstitev Slovenije je zabeležena pri indikatorju ocene strategije »brandinga« oziroma znamčenja, saj v letu 2024 pri tem indikatorju slovenski turizem med 119 državami zaseda 1. mesto (prej 2. mesto). Indikator sporoča odličnost strategije nacionalne turistične organizacije STO na področju znamčenja. Država prejme najvišjo oceno v primeru, da se spletna iskanja mednarodnih turistov o državi v kar največji meri ujemajo s sporočili, ki jih želi država o svoji turistični ponudbi posredovati in pomeni učinkovito rabo sredstev, namenjenih za promocijske aktivnosti nacionalne turistične organizacije in uspešnost pri privabljanju turistov.   

Za Slovenijo kot trajnosti zavezano turistično destinacijo je velikega pomena uvrstitev na področju okoljske trajnosti, kjer Slovenija zaseda odlično drugo mesto (enako kot v prejšnjem poročilu in tik za Luksemburgom). Na področju varnosti se Slovenija umešča na 10. mesto (prej 5. mesto).   

Izboljšanje je Slovenija dosegla na področju kulturnih virov, kjer zaseda 75. mesto (napredek za 5 mest), infrastrukture letalskega prometa, 108. mesto (izboljšanje za 2 mesti) ter cenovne konkurenčnosti, 83. mesto (napredek za 6 mest)   

Slovenija je glede na zadnje ocenjevalno obdobje naredila pomembne pozitivne premike na področju poslovnega okolja (napredek za 3 mesta).  

Zelo dobro smo ocenjeni pri celotni kategoriji »Spodbudnost okolja«, kjer smo uvrščeni na 28. mesto. Na področju človeških virov in trga dela smo na 26. mestu. Po stanju IKT smo na 35. mestu ter pri področju zdravja in higiene na 37. mestu. Na 39. mesto smo se uvrstili pri področju poslovnega okolja, kjer smo uvrstitev izboljšali za 3 mesta glede na leti 2021 in 2019.

Skupno Slovenija na 42. mestu

Raziskava temelji na ocenah 5 ključnih kategorij, 17 področij in 102 indikatorjevSlovenija se je po skupni oceni turističnega razvoja uvrstila na 42. mesto. Po 17 področjih, ki so sestavljeni iz 102 indikatorjev, je najbolje uvrščena na področju okoljske trajnosti (2. mesto), varnosti (10. mesto), mednarodne odprtosti (12. mesto), pomembnosti turizma (14. mesto), turistične infrastrukture (14. mesto) ter kopenske in pristaniške infrastrukture (17. mesto). 

V preteklosti se je poročilo imenovalo »Indeks turistične konkurenčnosti«. Nova metodologija uveljavlja 5 podindeksov oziroma kategorij, v katere je razvrščenih 17 stebrov oziroma področij, znotraj njih pa je več indikatorjev (102 individualna indikatorja). Podindeksi/kategorije so naslednje:   

Na prvem mestu lestvice za leto 2024 so sicer ZDA, prvo peterico pa zaokrožujejo Španija, Japonska, Francija in Avstralija. Na samem dnu je Mali.

Vir: slovenia.info