Aktivnosti Turizma Bled v času epidemije

31.03.2020 | Novice

V času epidemije in še nekaj časa po njenem koncu bo ena izmed najbolj prizadetih panog tako v Sloveniji kot v svetu prav gotovo turizem.

Turizem Bled v teh dneh na spletno stran www.bled.si dodaja nekatere dopolnitve, pravkar pa potekajo tudi aktivnosti za izboljšanje vidnosti strani na Googlu. Na socialnih omrežjih Turizma Bled delo poteka nemoteno, seveda pa so nekoliko spremenili objave glede na trenutno situacijo. V okviru razpisa Slovenske turistične organizacije za promocijo vodilnih turističnih destinacij za leto 2020 v veliki meri načrtujejo aktivnosti digitalnega oglaševanja, s katerim pa čakajo na možen in smiseln začetek.

Turizem Bled med drugim skrbi tudi za koordinacijo in vsebino študijskih obiskov tujih novinarjev. Zadnji taki obiski so bili v februarju, ko je Turizem Bled organiziral obisk novinarke avstrijskega medija Mein Sonntag. Članek so objavili v svoji prilogi, poudarek pa je bil na Potičnici na Blejskem otoku.    

Februarja nas je obiskala tudi ekipa italijanske televizije RAI3, ki se je na Bledu ustavila za potrebe oddaje Kilimangiaro, ki je ena najbolj gledanih oddaj v Italiji s področja potovanj, ima 1.5 mio gledalcev, v času korona krize se je gledanost celo povečala za 15 %. Tema, v kateri je predstavljena Slovenija, je turizem za gibalno ovirane. Znana novinarja, športnika, po nesreči paraplegika potujeta po svetu in se seznanjata ter potem predstavita, kakšne so možnosti za aktivne invalide.  Slovenijo sta zaznala kot trajnostno usmerjeno deželo z dobro razvito infrastrukturo ter prijazno/naklonjeno invalidom. Prvi del je bil na sporedu 22.3., drugi del še pride. (Bled je tam nekje na 28 min in nekaj naprej): https://www.raiplay.it/video/2020/03/Kilimangiaro-Il-Grande-Viaggio-Tutte-le-facce-del-mondo-del-22032020-8bda26f4-d998-4751-9ead-b1cb05c88511.html

Kljub epidemiji pa vsi stiki s tujimi novinarji na srečo niso prekinjeni. Za mednarodno turo »foodie« novinarjev, ki je žal odpovedana, Turizem Bled pripravlja materiale za tiskane in spletne objave.

Kongresni urad Turizma Bled je ob pojavu COVID-19 preložil Kongresni forum Bled, ki je bil najavljen za 18. marca v Hotelu Rikli Balance. Forum je preložen na čas, ko bo situacija temu primerna, vsebina pa bo zastavljena drugače, v smeri iskanja rešitev in odgovorov za kongresno industrijo v nastali globalni situaciji. Kot je pokazala kriza leta 2008, je turizem in kongresna industrija tista, ki prva začuti posledice, hkrati pa je tudi dovolj agilna, da se lahko hitro zopet postavi nazaj. To se kaže tudi v trenutnem dogajanju, ki terja, da so se številna srečanja in posveti preselili na virtualno raven. 

Kongresi in dogodki, ki bi se v tem času morali odviti na Bledu, so se večinoma prestavili na kasnejši čas (od septembra dalje), prav tako večje športne prireditve in drugi dogodki. Enako je s sejmi in delavnicami v tujini, kjer KUB predstavlja Bled kot destinacijo za dogodke. Tako je npr. odpovedan IMEX, ki se že tradicionalno odvija v Frankfurtu in predstavlja eno izmed najpomembnejših svetovnih borz kongresne industrije, prestavljen je tudi IBTM Asia Pacific, ki bi se moral odviti v aprilu v Singapurju, prav tako je na jesen prestavljena konferenca European Cities Marketing, ena pomembnejših konferenc, ki naslavlja prav destinacijski management. 

Ogledne obiske organizatorjev dogodkov, ki jih v KUB redno organiziramo kot direktno promocijo destinacije prestavljamo v kar se da največji meri na jesenski čas. Manjše poslovne dogodke in motivacijska potovanja so organizatorji večinoma odpovedali, kljub temu, pa so naše sile usmerjene v to, da ohranjamo stike z organizatorji dogodkov in jih skušamo prepričati, da svojih dogodkov ne odpovejo, pač pa prestavijo na kasnejši čas, s tem pa lokalni skupnosti pomagajo, da se čim hitreje lahko zopet postavi na noge. Marketinška strategija, ki jo bomo izvajali po umiritvi situacije bo še naprej predstaviti Bled kot zeleno destinacijo, ki skrbi za tradicijo in ima posluh za gosta.

Aljaž Čad© Aljaž Čad

Turizem Bled v okviru projekta Bled Local Selection oziroma Blejski lokalni izbor pripravlja prihodnje aktivnosti, za katere srčno upa, da bodo izvedljive.

V letošnjem letu sledi nadgradnja področij, vključenih v certifikacijsko shemo kakovosti, na doživetja in nastanitve. Takoj ko bo mogoče, se bodo lotili tega področja s pripravo delavnic z delovno skupino in za ponudnike.

Turizem Bled v tem trenutku prvo delavnico načrtuje za 4.6. 2020, in sicer bo to delavnica za ponudnike rokodelskih, umetniških izdelkov in izdelkov industrijskega oblikovanja, pridelkov in živilskih izdelkov ter gastronomsko ponudbo in drugo delavnico za nastanitve,  12.6. 2020 pa tretjo delavnico za doživetja. Na delavnicah bodo predstavili poslovnik znamke Bled Local Selection in praktične primere, predvsem pa bo zainteresiranim na voljo strokovno svetovanje za razvoj izdelka in embalaže.

Za predstavnike certificiranih izdelkov in jedi pod znamko Bled Local Selection Turizem Bled načrtuje interno izobraževanje, imenovano »Od vrat do vrat«, ki ga namerava izvesti 29.6. 2020.  V podporo krepitvi znanja in povezovanja bodo izvedili tudi študijsko turo v Vulkanland na avstrijskem Štajerskem, ki so jo prestavili na jesenski čas.

Znani so tudi že datumi ocenjevanj ponudnikov, ki bi se želeli vkčljučiti v certifikacijsko shemo kakovosti Bled Local Selection oziroma Blejski lokalni izbor v letošnjem letu:

Dokument Načrt razvoja sistema podeljevanja pravice do uporabe Kolektivne blagovne znamke Bled Local Selection oz. Blejski lokalni izbor ter trženja in prodaje ponudbe, je v zaključni fazi, ravno tako pa potekajo dogovori za skupna prodajna mesta izdelkov. 

Miro Zalokar© Miro Zalokar

Zelena shema slovenskega turizma tudi v teh oteženih okoliščinah poteka naprej. Prav razvoj je tisti, na katerem je potrebno aktivnosti še okrepiti, da bomo pripravljeni vstopili v po-krizni čas. Kot so sporočili iz Slovenske turistične organizacije, bomo turizem postavljali na novo, zato imamo priložnost, da ga zasnujemo na naravi in človeku prijazen način ter odpravimo napake, ki smo jih morda storili v preteklosti. 

V okviru Zelene sheme se nadaljujejo vse redne aktivnosti. V postopku pridobivanja znaka je 5 destinacij, poteka recertificiranje destinacij, oddaja akcijskih načrtov, Zelenih DNK-jev in letnih poročil. Zeleni dan slovenskega turizma, na katerem bi se srečali 22. maja, pa je odpovedan. 

Green destination© Green destination

Kljub težkim časom in sila negotovi prihodnosti, posebej na področju turizma, Turizem Bled tudi letos načrtuje izdajo publikacije Mini informacije o Bledu

Turizem Bled bo tudi letos pred glavno turistično sezono izdal novo turistično brošuro Mini informacije o Bledu. V njej bodo gostje Bleda našli vse potrebne turistične informacije, od znamenitosti na Bledu in v okolici, odpiralnih časov informacijskih centrov, informacije o kartici Julijske Alpe: Bled, do glavnih prireditev, voznih redov, odpiralnih časov in podobno. 

Na Turizmu Bled načrtujejo, da bo brošura natisnjena v najmanj 60.000 izvodih v osnovnih treh jezikih: slovenščini, angleščini in nemščini.  

Kljub temu, da smo v času krize, ki izjemno vpliva tudi na turizem in na vse, kar je povezano z njim, in da ne vemo, kako in kdaj se bo vse skupaj končalo in kaj nas čaka potem, je knjižica o avtobusu Hop on Hop off pripravljena. 

Na Turizmu Bled upajo, da bodo knjižico in avtobus letos poleti lahko uporabljali gosti, ki bodo želeli obiskati sosednje občine. Ob torkih bo avtobus Bled povezoval s Kropo in Radovljico, sredini dogodivščini je naslov Sredina izkušnja treh jezer in bo Bled povezal z Završnico, Vrbo, Žirovnico in Begunjami. Julija in avgusta bo ob četrtkih vozil v Mošnje, Brezje in Begunje, ob petkih pa v Tržič.

483_1585925071_hoppknjiica2020-anlekastran_kor1-1