V raziskavi Booking.com 83 odstotkov popotnikov poudarilo pomen trajnostnih potovanj

26.04.2024 | Novice

SloveniaGreen_1200

Kar 83 odstotkov popotnikov je v novem poročilu spletne platforme Booking.com poudarilo pomen trajnostnih potovanj. Raziskava, ki je zajela mnenja več kot 31.000 popotnikov iz 34 držav in regij, sicer kaže tudi na pojavljanje občutka utrujenosti, ki je posledica nenehnih izzivov, s katerimi se popotniki soočajo pri sprejemanju bolj trajnostnih potovalnih odločitev.

novem trajnostnem poročilu, ki ga je Booking.com objavil ta teden, je kar 83 odstotkov popotnikov potrdilo, da so jim trajnostna potovanja pomembna. Pri tem pa skoraj polovica popotnikov (45 odstotkov) navaja, da je trajnostno potovanje sicer pomembno, a ni najpomembnejši dejavnik, ko sprejemajo potovalne odločitve. 28 odstotkov popotnikov pa je celo navedlo, da so utrujeni od nenehnega poslušanja opozoril o podnebnih spremembah.

Dobri nameni trčijo ob velike izzive

Kar 75 odstotkov globalnih popotnikov pravi, da želijo v prihodnjih 12 mesecih potovati bolj trajnostno. 43 odstotkov jih ob sprejemanju manj trajnostnih potovalnih odločitev občuti krivdo.

A obenem mnogi nimajo občutka možnosti vplivanja na podnebne spremembe. 33 odstotkov popotnikov verjame, da je škoda zaradi podnebnih sprememb že nepovratna in da njihove potovalne odločitve na to ne bodo vplivale. Četrtina popotnikov (25 odstotkov) pa ne verjame, da so podnebne spremembe tako pomembne, kot se prikazujejo. 28 odstotkov jih nadalje navaja, da je čas, ki ga namenjajo potovanjem, preveč pomemben, da bi bila trajnost na prvem mestu pri sprejemanju njihovih odločitev. Več kot tretjina (34 odstotkov) potnikov pa meni, da trajnostno obnašanje v destinaciji, ki sicer ni trajnostna, nima smisla.

Skupna odgovornost in priložnost za opolnomočenje

Raziskava Booking.com je pokazala tudi visoko zavedanje potnikov o pomenu sodelovanja. 71 odstotkov popotnikov želi zapustiti kraje, ki jih obiščejo, boljše kot ob prihodu (dvig za 5 odstotnih točk glede na lani). Dodatno pa je letošnja raziskava ugotovila, da 45 odstotkov popotnikov prepoznava lasten potencial za blaženje negativnih družbenih vplivov potovanj. Na drugi strani jih 44 odstotkov meni, da imajo vlade največ možnosti za blaženje neugodnih gospodarskih vplivov, 43 odstotkov pa jih meni, da je blaženje okoljskih vplivov turizma v glavnem v rokah ponudnikov.

Namestitev s trajnostno oznako je privlačnejša za skoraj polovico popotnikov (45 odstotkov), doslednost standardov certificiranja pa je ključna za prepoznavanje teh možnosti, pri čemer se 67 odstotkov popotnikov strinja, da bi vsa spletna mesta za rezervacijo potovanj morala uporabljati enake trajnostne certifikate ali oznake. Vendar je število popotnikov, ki želijo izvedeti več o tem, zakaj je bila namestitev označena z zeleno oznako, padlo za 17 odstotnih točk (na 52 odstotkov) v primerjavi z lani, kar kaže na potrebo po preprosti, jasni komunikaciji, ki omogoča enostavno odločanje.

Trajnostna potovanja povečujejo občutek dodane vrednosti

Kljub naraščajočim frustracijam tisti popotniki, ki pravijo, da sprejemajo bolj premišljene odločitve, čutijo tudi, da bolj trajnostne potovalne izkušnje dejansko dodajajo vrednost njihovim potovanjem. 62 odstotkov popotnikov pravi, da so najboljša različica sebe, ko potujejo bolj trajnostno, in posledično odnesejo to pozitivnost domov. Prav tako jih 67 odstotkov čuti, da jih opazovanje trajnostnih praks med potovanjem navdihuje k večji trajnosti v vsakdanjem življenju.

Vodja trajnosti pri Booking.com Danielle D’Silva je izpostavil priložnost za industrijo, da pospeši prizadevanja za olajšanje trajnostnih odločitev: "Pomembno je, da trajnostne možnosti niso le enostavno dostopne, ampak da jih popotniki tudi zlahka razumejo in jim zaupajo. Verjamemo, da lahko pri tem pomagajo dodatno izobraževanje, jasni in dosledni standardi ter verodostojna neodvisna certifikacija legitimnih trajnostnih praks."

Več preberite na povezavi.

Vir: slovenia.info