V slovenski delegaciji na Kitajskem tudi Turizem Bled

19.04.2024 | Novice

Slovenska delegacija na Kitajskem

Med 17. in 21. aprilom se na štiridnevnem obisku na Kitajskem mudi 52-članska slovenska delegacija, z namenom vzpostavljanja gospodarskega sodelovanja med slovenskimi podjetji in ključnimi deležniki. V organizaciji Slovenske turistične organizacije sta potekali dve delavnici v Pekingu in Šanghaju, kjer se je več kot 80 kitajskim turističnim agentom in organizatorjem potovanj predstavilo 12 slovenskih turističnih podjetij in destinacij – med njimi tudi Turizem Bled.

Številčna delegacija na Kitajskem

V organizaciji Gospodarske zbornice Slovenije (Slovensko-kitajski poslovni svet), Slovenske turistične organizacije, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Ministrstva za evropske in zunanje zadeve (Veleposlaništvo v Pekingu in Konzulat v Šanghaju) ter Javne agencije SPIRIT Slovenija, delegacijo na Kitajskem vodi izvršna direktorica Gospodarske zbornice Slovenije za strateški razvoj in internacionalizacijo mag. Marjana Majerič in predsednik Slovensko-kitajskega poslovnega sveta mag. Žiga Vavpotič. Gospodarska delegacija pri tem spremlja vladno delegacijo.

Poslovni forumi v Pekingu in Šanghaju

V obeh mestih je potekal poslovni forum, kjer se je predstavilo slovensko poslovno okolje. 17. aprila so v Pekingu in 19. aprila v Šanghaju potekala poslovna B2B srečanja, ki se jih je udeležilo prek 80 kitajskih agentov in organizatorjev potovanj.

Direktor javnega zavoda Turizem Bled Blaž Veber je v sklopu foruma v Pekingu izvedel približno 40 sestankov. Največ zanimanja je bilo izkazanega za področje industrije srečanj, motivacijske programe (t. i. incentive) in luksuzni turizem. Zaznati je izrazito zanimanje za potovanja individualnih skupin, ki štejejo med 4 in 8 oseb, za avtentična in lokalna doživetja.

18. aprila so za turistične predstavnike organizirali obisk pri China Tourism Academy, kjer je predsednik Dai Bin predstavil trenutne trende in razmere v razvoju kitajskega emitivnega turističnega trenda.

Udeleženci turističnega gospodarstva na Kitajskem

Poleg Turizma Bled so se s svojo ponudbo predstavili še Intercontinental Hotel Ljubljana, KNMtravel, Sava Group, Turizem Ljubljana, Turizem Brda, Happy Tours, Adventure Slovenia, Park Postojnska jama, Eupro Travel, Visdom Agency, pri predstavitvi so sodelovali tudi Turkish Airlines.

Kitajski turisti na Bledu

V obdobju pred epidemijo koronavirusa, leta 2019, je Bled obiskalo 12.622 kitajskih gostov, ki so ustvarili 17.596 nočitev. Okrevanje azijskih trgov po epidemiji je počasnejše od pričakovanj – leta 2022 je Bled obiskalo 1.218 kitajskih gostov, opravili so 2.077 nočitev, v letu 2023 pa je 3.303 gostov ustvarilo 4.563 nočitev.

Napovedi za kitajski trg

Po podatkih analitske družbe Oxford Economics bo Kitajski trg nov zagon za potovanja pridobil v letu 2024. Po njihovih napovedih se bo število kitajskih popotnikov leta 2024 podvojilo glede na leto 2023 – ne glede na opazno povečanje pa bo obseg ustvarjenih potovanj za 22-% nižji v primerjavi s predkoronskim letom 2019. Po napovedih naj bi številke iz leta 2019 ponovno dosegli leta 2026.  

5 kitajskih agentov bomo v Sloveniji gostili tudi v sklopu turistične borze, Slovenian Incoming Workshop – SIW 2024, ki bo potekala med 14. in 16. majem na Bledu.